Noot 73/Waarschuwing

[73]
[LIDEWIJ DE VOS, FRACTIEVOORZITTER FORUM VOOR DEMOCRATIE]
[44.47]
”Omdat eh een significant deel van deze groep zich meer associeert met het land waar zij oorspronkelijk vandaan komen of het land waar soms zelfs hun ouders, grootouders of zelfs overgrootouders vandaan komen en die mensen willen wij dus vrijwillig de mogelijkheid bieden om terug te keren naar daar waar hun voorouders vandaan komen.
Omdat zij zich dus blijkbaar niet zo associeren met Nederland.
AI-overzicht
Forum voor Democratie (FVD) bepleit een actieve stimulering van vrijwillige remigratie voor immigranten die niet in Nederland kunnen of willen aarden. De partij ziet dit als een oplossing voor integratieproblematiek en de druk op de samenleving. [1234]
De belangrijkste speerpunten van FVD op dit gebied zijn:
  • Financiële ondersteuning: De partij stelt voor om de terugkeer financieel aantrekkelijk te maken door middel van een ‘remigratiebeurs’ of specifieke financiële regelingen. [12]
  • Ondersteuning: FVD wil mensen die niet aarden actief begeleiden en faciliteren bij het opbouwen van een nieuw bestaan in hun land van herkomst. [1]
  • Combinatie van maatregelen: De partij koppelt remigratie aan strengere immigratiemaatregelen, waaronder een langdurige asielstop en het opzeggen van internationale verdragen. [12]
FVD heeft in de Tweede Kamer actief aangedrongen op het stimuleren van deze vrijwillige terugkeer, onder meer via moties van Kamerlid Gideon van Meijeren. Eerder bestond er in Nederland al een algemene Remigratiewet die in bepaalde gevallen financiële steun bood aan oudere migranten, al is deze regeling stopgezet. [12]
De volledige standpunten van de partij over dit onderwerp zijn terug te vinden op de pagina’s voor Remigratie en Immigratie en remigratie op de website van FVD. Daarnaast kunt u de specifieke Kamerbrief over de motie stimuleren vrijwillige remigratie via Rijksoverheid raadplegen voor de officiële reacties hierop.
FVD
REMIGRATIE

Zelfs als we de grenzen vandaag volledig zouden sluiten en geen enkele migrant meer toelaten, blijven de gevolgen van decennialang opengrenzenbeleid bestaan. Er zijn miljoenen mensen naar Nederland gekomen die vaak niet of nauwelijks integreren. Zij leven in eigen gemeenschappen, spreken de taal slecht en voelen zich weinig verbonden met onze samenleving. Dat zorgt voor blijvende druk op scholen, zorg, huisvesting en sociale zekerheid. Een migratiesaldo van nul zou dit probleem niet oplossen, want de groepen die al hier zijn en niet aarden, blijven structureel veel kosten en spanningen veroorzaken.

Onderzoek toont aan hoe groot deze lasten zijn. Een Somalische migrant kost de Nederlandse samenleving gemiddeld €688.000 over zijn hele leven, een Syrische migrant gemiddeld €375.000. Deze bedragen bestaan uit uitkeringen, toeslagen, zorg en andere voorzieningen. De rekening komt terecht bij de Nederlandse belastingbetaler, terwijl de samenleving intussen steeds meer onder druk staat: er zijn minder woningen beschikbaar, minder ziekenhuisplekken, enzovoorts. Daarom is het niet genoeg om de instroom te stoppen: we moeten ook inzetten op remigratie. Wij willen mensen die hier niet aarden actief ondersteunen bij hun terugkeer. Met een remigratiebeurs maken we de terugkeer financieel aantrekkelijk, en met remigratiecoaches zorgen we voor begeleiding bij het vinden van werk, huisvesting en voorzieningen in het thuisland. Zo helpen we hen een toekomst elders op te bouwen, terwijl Nederland de ruimte, middelen en sociale samenhang terugkrijgt die dringend nodig zijn.

Wij willen:

  • Negatief migratiesaldo: We streven naar meer mensen die terugkeren dan dat er binnenkomen, zodat Nederland weer beheersbaar wordt voor de komende generaties.
  • Remigratiebeurzen en -coaches: We bieden migranten en hun kinderen en kleinkinderen remigratiebeurzen en begeleiding door coaches aan, zodat terugkeer naar hun landen van herkomst haalbaar en aantrekkelijk wordt.
  • Biometrische registratie van remigranten: We slaan biometrische kenmerken van remigranten op, zodat zij na terugkeer niet opnieuw naar Nederland kunnen komen.

Reacties uitgeschakeld voor Noot 73/Waarschuwing

Opgeslagen onder Divers

Noten 71 en 72/Waarschuwing

[71]
[72]
AI-overzicht
19-eeuws biologisch racisme (of wetenschappelijk racisme) was een pseudowetenschappelijke stroming die probeerde ongelijkheid tussen mensen te legitimeren op basis van vermeende biologische en genetische verschillen. Men gebruikte de wetenschap om ideeën over raciale superioriteit en inferioriteit te rechtvaardigen, wat vaak diende om kolonialisme en slavernij goed te praten. [123]
Belangrijke pijlers van deze ideologie:
  • Schedelmeting (Frenologie) en Craniometrie: Onderzoekers probeerden intelligentie en persoonlijkheid te koppelen aan schedelvorm en -inhoud. Er werden zelfs menselijke resten gestolen om deze theorieën te ‘bewijzen’. [12]
  • Eugenetica (Rassenhygiëne): De overtuiging dat de menselijke genenpool kon worden verbeterd door ‘superieure’ rassen te stimuleren en ‘inferieure’ rassen (of individuen met erfelijke ziektes en beperkingen) te weren of te steriliseren.
  • Evolutionaire theorieën: Het misbruiken van Darwins evolutietheorie leidde tot het zogenaamde sociaal-darwinisme. Hierin werd de leuze ‘survival of the fittest’ toegepast op menselijke samenlevingen, waarbij werd gesteld dat bepaalde groepen nu eenmaal genetisch sterker en dominanter waren dan andere.
Wetenschappelijke consensus:
Tegenwoordig is de consensus in de biologie en genetica klip-en-klaar: biologisch gezien bestaat het concept ‘menselijk ras’ niet. Genen en uiterlijke kenmerken (zoals huidskleur) bewijzen niets over iemands intelligentie of culturele waarde. Het idee dat racisme een natuurlijk fenomeen is, wordt door de moderne wetenschap dan ook volledig verworpen. [12]
Als je meer wilt lezen over de geschiedenis van dit gedachtegoed en hoe het in de 19e eeuw werd gefundeerd, kun je terecht bij de historische context op Wikipedia of de analyses van Folia.nl. Bekijk daarnaast het artikel van EOS Wetenschap voor de biologische weerlegging van ras.
RTL NIEUWS

Racistische uitspraken van Thierry Baudet op WhatsApp opgedoken

9 FEBRUARI 2021
Uit uitgelekte WhatsApp-berichten van vooraanstaande Forum voor Democratie-leden blijkt dat Thierry Baudet de intelligentie van witte mensen superieur vindt aan die van latino’s en afro-Amerikanen. Over het IQ schrijft Baudet: “Blank 110, Hispanic 90, Afro 75. Of iets dergelijks”, meldt EW, voorheen Elsevier, dat het interne FvD-berichtenverkeer inzag.

Het blad zag veel van het appverkeer in en schrijft dat uit het interne app-verkeer ‘kwalijke dampen’ opstijgen, en dat de berichten ‘de geur van racisme’ hebben.

Het blad schrijft onder meer over een discussie van eind juli – dus nog voor alle ophef over de homofobe en vrouwonvriendleijke appberichten van de jongerenafdeling – in de FvD-appgroep met de naam ‘fractiegroep’. In de groep wordt discussie gevoerd over een artikel over IQ-tests. Daarin staat dat die tests vaak valse uitslagen opleveren, omdat er geen rekening wordt gehouden met de sociale achtergrond van de personen die worden getest.

FvD’er Freek Jansen, de nummer zeven op de kieslijst, noemt het artikel ‘achterlijk’. Een FvD-medewerker zegt dat ‘een volk dat nooit hoeft te plannen op een winter’ zich anders ontwikkelt. Jansen vindt dat ‘als een taal geen woord heeft voor vierkant dat misschien ook iets zegt over het conceptueel denkvermogen (exponent van intelligentie) van de stam die haar bezigt’.

Berekening Baudet

Baudet doet er een schepje bovenop: “Bovendien: african americans wonen al 150 jaar in Amerika. Scoren nog steeds 40 IQ punten lager.” Dat gaat sommige deelnemers aan de discussie wat te ver. Uiteindelijk komt Baudet met een berekening: “100 is het GEMIDDELDE. Dus blank 110, hispanic 90, african 75 oid.”

Baudet wil vandaag niet reageren op vragen van RTL Nieuws over de appberichten. Hij laat op Twitter weten dat hij het artikel onzin vindt en dat hij ‘er niet eens meer op ingaat’. “Ik doe hier niet meer aan mee, deze gekkigheid, deze stupide heksenjacht.” Volgens hem maakt iedereen wel eens een grapje thuis of in een appgroepje.

Eerder uitlekken appberichten zorgde voor scheuring FvD

Het uitlekken van de antisemitische en homofobe appberichten van de jongerenafdeling van Forum voor Democratie leidde in november tot veel ophef binnen de partij. Baudet werd door partijprominenten van Forum verweten dat hij niet had ingegrepen bij de jongerenafdeling.

 

Het leidde aanvankelijk tot het terugtreden van Thierry Baudet als lijsttrekker bij de aankomende Kamerverkiezingen. Maar na een interne ledenverkiezing keerde Baudet weer terug. Dat zorgde voor een scheuring in de partij. Veel prominente partijleden keerden Baudet – en de partij – de rug toe. Baudet noemde die vervolgens coupplegers, zoals hieronder te zien is.

Reacties uitgeschakeld voor Noten 71 en 72/Waarschuwing

Opgeslagen onder Divers

Noot 70/Waarschuwing

[70]
FVD
REMIGRATIE

Zelfs als we de grenzen vandaag volledig zouden sluiten en geen enkele migrant meer toelaten, blijven de gevolgen van decennialang opengrenzenbeleid bestaan. Er zijn miljoenen mensen naar Nederland gekomen die vaak niet of nauwelijks integreren. Zij leven in eigen gemeenschappen, spreken de taal slecht en voelen zich weinig verbonden met onze samenleving. Dat zorgt voor blijvende druk op scholen, zorg, huisvesting en sociale zekerheid. Een migratiesaldo van nul zou dit probleem niet oplossen, want de groepen die al hier zijn en niet aarden, blijven structureel veel kosten en spanningen veroorzaken.

Onderzoek toont aan hoe groot deze lasten zijn. Een Somalische migrant kost de Nederlandse samenleving gemiddeld €688.000 over zijn hele leven, een Syrische migrant gemiddeld €375.000. Deze bedragen bestaan uit uitkeringen, toeslagen, zorg en andere voorzieningen. De rekening komt terecht bij de Nederlandse belastingbetaler, terwijl de samenleving intussen steeds meer onder druk staat: er zijn minder woningen beschikbaar, minder ziekenhuisplekken, enzovoorts. Daarom is het niet genoeg om de instroom te stoppen: we moeten ook inzetten op remigratie. Wij willen mensen die hier niet aarden actief ondersteunen bij hun terugkeer. Met een remigratiebeurs maken we de terugkeer financieel aantrekkelijk, en met remigratiecoaches zorgen we voor begeleiding bij het vinden van werk, huisvesting en voorzieningen in het thuisland. Zo helpen we hen een toekomst elders op te bouwen, terwijl Nederland de ruimte, middelen en sociale samenhang terugkrijgt die dringend nodig zijn.

Wij willen:

  • Negatief migratiesaldo: We streven naar meer mensen die terugkeren dan dat er binnenkomen, zodat Nederland weer beheersbaar wordt voor de komende generaties.
  • Remigratiebeurzen en -coaches: We bieden migranten en hun kinderen en kleinkinderen remigratiebeurzen en begeleiding door coaches aan, zodat terugkeer naar hun landen van herkomst haalbaar en aantrekkelijk wordt.
  • Biometrische registratie van remigranten: We slaan biometrische kenmerken van remigranten op, zodat zij na terugkeer niet opnieuw naar Nederland kunnen komen.

Reacties uitgeschakeld voor Noot 70/Waarschuwing

Opgeslagen onder Divers

Noot 69/Waarschuwing

[69]
[HENRI BONTEBAL, FRACTIEVOORZITTER CDA]
[44.16]
”Ja voorzitter, mevrouw de Vos zegt ”Nederland moet Nederland blijven”
En dat zegt ze ook in het in het kader van ook haar verhaal over Remigratie.
Er zijn dus mensen, die eh in Nederland zijn, die ook Nederlander zijn inmiddels, maar bijvoorbeeld Nederlanders met een migratieachtergrond zijn
en die wilt u blijkbaar vrijwillig stimuleren om terug te gaan.
Waarom?
Waarom zou u eigenlijk willen, dat een groep Nederlanders weggaat uit Nederland? [44.45]
[KAMERVOORZITTER]:
”Mevrouw de Vos”
[LIDEWIJ DE VOS, FRACTIEVOORZITTER FORUM VOOR DEMOCRATIE]
[44.47]
”Omdat eh een significant deel van deze groep zich meer associeert met het land waar zij oorspronkelijk vandaan komen of het land waar soms zelfs hun ouders, grootouders of zelfs overgrootouders vandaan komen en die mensen willen wij dus vrijwillig de mogelijkheid bieden om terug te keren naar daar waar hun voorouders vandaan komen.
Omdat zij zich dus blijkbaar niet zo associeren met Nederland.

Reacties uitgeschakeld voor Noot 69/Waarschuwing

Opgeslagen onder Divers

Noot 68B/Waarschuwing

[68B]
[HENRI BONTEBAL, FRACTIEVOORZITTER CDA]
[44.16]
”Ja voorzitter, mevrouw de Vos zegt ”Nederland moet Nederland blijven”
En dat zegt ze ook in het in het kader van ook haar verhaal over Remigratie.
Er zijn dus mensen, die eh in Nederland zijn, die ook Nederlander zijn inmiddels, maar bijvoorbeeld Nederlanders met een migratieachtergrond zijn
en die wilt u blijkbaar vrijwillig stimuleren om terug te gaan.
Waarom?
Waarom zou u eigenlijk willen, dat een groep Nederlanders weggaat uit Nederland? [44.45]
[KAMERVOORZITTER]:
”Mevrouw de Vos”
[LIDEWIJ DE VOS, FRACTIEVOORZITTER FORUM VOOR DEMOCRATIE]
[44.47]
”Omdat eh een significant deel van deze groep zich meer associeert met het land waar zij oorspronkelijk vandaan komen of het land waar soms zelfs hun ouders, grootouders of zelfs overgrootouders vandaan komen en die mensen willen wij dus vrijwillig de mogelijkheid bieden om terug te keren naar daar waar hun voorouders vandaan komen.
Omdat zij zich dus blijkbaar niet zo associeren met Nederland.

Reacties uitgeschakeld voor Noot 68B/Waarschuwing

Opgeslagen onder Divers

Noot 68A/Waarschuwing

[68A]
AI-overzicht
In cauda venenum is een bekende Latijnse uitdrukking die letterlijk “het gif zit in de staart” betekent. In de figuurlijke zin gebruik je het wanneer een ogenschijnlijk vriendelijke of onschuldige gebeurtenis (zoals een gesprek of een brief) eindigt met een gemene, pijnlijke of verrassende wending. [12]
De uitdrukking kent verschillende toepassingen en achtergronden:
Herkomst en Symboliek
De uitdrukking is afgeleid van de schorpioen, die zijn gifangel in zijn staart heeft zitten en daarmee onverwachts kan toeslaan. Het wordt gebruikt in situaties waarin het venijn van een kritiekpunt of belediging pas helemaal aan het einde van een verhaal of betoog naar voren komt. []
Toepassingen in Taal en Cultuur
  • Verhalen en Toespraken: Een spreker bouwt een opbeurend verhaal op, maar bewaart de echte klap of kritiek voor de allerlaatste zin.
  • Literatuur en Muziek: De term wordt bijvoorbeeld gebruikt in de titel van het dertiende studioalbum van de Zweedse progressieve metalband Opeth. De band verwijst hiermee naar de schorpioen. [12]

Reacties uitgeschakeld voor Noot 68A/Waarschuwing

Opgeslagen onder Divers

Noot 68/Waarschuwing

[68]
[HENRI BONTEBAL, FRACTIEVOORZITTER CDA]
[44.16]
”Ja voorzitter, mevrouw de Vos zegt ”Nederland moet Nederland blijven”
En dat zegt ze ook in het in het kader van ook haar verhaal over Remigratie.
Er zijn dus mensen, die eh in Nederland zijn, die ook Nederlander zijn inmiddels, maar bijvoorbeeld Nederlanders met een migratieachtergrond zijn
en die wilt u blijkbaar vrijwillig stimuleren om terug te gaan.
Waarom?
Waarom zou u eigenlijk willen, dat een groep Nederlanders weggaat uit Nederland? [44.45]
[KAMERVOORZITTER]:
”Mevrouw de Vos”
[LIDEWIJ DE VOS, FRACTIEVOORZITTER FORUM VOOR DEMOCRATIE]
[44.47]
”Omdat eh een significant deel van deze groep zich meer associeert met het land waar zij oorspronkelijk vandaan komen of het land waar soms zelfs hun ouders, grootouders of zelfs overgrootouders vandaan komen en die mensen willen wij dus vrijwillig de mogelijkheid bieden om terug te keren naar daar waar hun voorouders vandaan komen.
Omdat zij zich dus blijkbaar niet zo associeren met Nederland.

Reacties uitgeschakeld voor Noot 68/Waarschuwing

Opgeslagen onder Divers

Noot 67B/Waarschuwing

67B]
[LIDEWIJ DE VOS, FRACTIEVOORZITTER FORUM VOOR DEMOCRATIE]
[1.08.08]
”Ja, de heer van Baarle heeft het nu over de juridische definitie van de Nederlander en dat is inderdaad iemand met een Nederlands paspoort,
Maar….eh…..heel veel mensen, die een Nederlands paspoort hebben,
bijvoorbeeld in de grote steden heel veel jongeren, ik noem net al even mensen met…die soms grootouders zelfs overgrootouders zelfs hebben, die ergens anders vandaan komen, die voelen zich vaak meer verwant met dat land dan met Nederland en die hebben wel een Nederlands paspoort, maar die voelen zich helemaal geen Nederlander.
Dus als zij zich al geen Nederlander voelen, hoe moet ik ze dan als een Nederlander zien.
[1.08.39]

Reacties uitgeschakeld voor Noot 67B/Waarschuwing

Opgeslagen onder Divers

Noten 67 en 67A/Waarschuwing

[67]
””Ja, de heer van Baarle heeft het nu over de juridische definitie van de Nederlander en dat is inderdaad iemand met een Nederlands paspoort,
Maar….eh…..heel veel mensen, die een Nederlands paspoort hebben,
bijvoorbeeld in de grote steden heel veel jongeren, ik noem net al even mensen met…die soms grootouders zelfs overgrootouders zelfs hebben, die ergens anders vandaan komen, die voelen zich vaak meer verwant met dat land dan met Nederland en die hebben wel een Nederlands paspoort, maar die voelen zich helemaal geen Nederlander.
Dus als zij zich al geen Nederlander voelen, hoe moet ik ze dan als een Nederlander zien.”
[67A]
””Ja, de heer van Baarle heeft het nu over de juridische definitie van de Nederlander en dat is inderdaad iemand met een Nederlands paspoort,
Maar….eh…..heel veel mensen, die een Nederlands paspoort hebben,
bijvoorbeeld in de grote steden heel veel jongeren, ik noem net al even mensen met…die soms grootouders zelfs overgrootouders zelfs hebben, die ergens anders vandaan komen, die voelen zich vaak meer verwant met dat land dan met Nederland en die hebben wel een Nederlands paspoort, maar die voelen zich helemaal geen Nederlander.
Dus als zij zich al geen Nederlander voelen, hoe moet ik ze dan als een Nederlander zien.”

Reacties uitgeschakeld voor Noten 67 en 67A/Waarschuwing

Opgeslagen onder Divers

Noot 66/Waarschuwing

[66]

Reacties uitgeschakeld voor Noot 66/Waarschuwing

Opgeslagen onder Divers